Nawigacja
  Strona Główna
 
  Kontakt

Warto zobaczyć
  Mikołajki 2016 w AVE

Aktualności:
  Spotkanie z Rodzicami
  Dzień Patrona Szkoły
  Zastępstwa 15-12-2017

Bądź punktualny
  Plan lekcji
  Dzwonki
  Dni wolne od zajęć

Historia i Galerie:
  Osiągnięcia uczniów
  Galeria 2017/2018
  Galeria 2016/2017
  Galeria 2015/2016
  Galeria archiwum
  Ubiegłe lata
  Historia
  Siła 1% dla szkoły

Rok Niepodległej
  Orzeł Biały - nasza duma

Rok wolontariatu
  Nasze działania

Organy szkoły:
  Dyrekcja
  Grono Pedagogiczne
  Zarząd Rady Rodziców
  Samorząd Uczniowski
  Administracja i Obsługa

Dla uczniów:
  Pedagog szkolny
  Duszpasterstwo
  Zajęcia dodatkowe
  Świetlica szkolna
  Biblioteka
  Stołówka szkolna

Grafika komputerowa
  "Pierwsza FIRMA"
  STOP dopalaczom
  Strony www
  Konkurs ŚDM
  Animacje komputerowe

Twórczość uczniów
  Technika klasa IV
  Plastyka klas II gim
  II Koktajl ARTystyczny
  "Odyseusz"-komiks
  "Autorytet"-prezentacja
  "Bądź blisko ŚDM"
  Kopciuszek XXI wieku

Artykuły:
  Ognisko Patriotyczne
  "Z PIEŚNIĄ PRZEZ POKOLENIA"

Dokumentacja:
  Statut
  Program wychowawczo-profilaktyczny
  Wymagania edukacyjne
  Projekt Edukacyjny
  Zgoda na wycieczkę
  LOGO Szkoły
  Dni wolne od zajęć edukacyjnych

Filmy YouTube
  AVE na YouTube
  Zajęcia artystyczne 2017
  Dzień Dziecka w AVE
  AVE POWER 2016
  II Koktajl ARTystyczny
  Spektakl "DZIADY"
  Kopciuszek XXI wieku
  Chór Rodzinka.Ave
  Zajęcia z WF - Fitness
  Mikołajki w AVE

  Pilotaż Sukcesem...
 
  Oferta - Wynajem sal
 
  Stowarzyszenie Pro Ave

  Kino Śnieżka
  Bank Spółdzielczy w Rabie Wyżnej

   Wydarzenia
PonWtŚrCzwPiSoNie
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
   Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło

Zapamiętaj mnie



Zapomniane hasło?
Pedagog szkolny
Prośby do dorosłych znajdują się TUTAJ.

> Pedagog szkolny: mgr Dorota Siwor

> Pomoc pedagogiczna
Pedagog udziela pomocy w zakresie:
- badań diagnostycznych trudności szkolnych i emocjonalnych młodzieży,
- opieki pedagogicznej nad dziećmi z trudnościami adaptacyjnymi, emocjonalnymi i problemami wieku dorastania
- prowadzenia zajęć dla młodzieży m. in. z zakresu profilaktyki HIV, AIDS, uzależnień, asertywności, roli rodziny w życiu dziecka, uczuć, przyjaźni, umiejętności komunikacyjnych, agresji i przemocy, integracji w grupie, radzenia sobie ze stresem, umiejętności rozwiązywania konfliktów, budowania pozytywnego obrazu własnej osoby itp.
- indywidualnych spotkań dla rodziców
- pomocy w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.

> Jak unikać konfliktów z innymi ludźmi
1. Dotrzymuj złożonych obietnic.
2. Wypełniaj swoje obowiązki.
3. Mów prawdę.
4. Pracuj nad swoim charakterem.
5. Panuj nad formami wyrażania gniewu (staraj się zachowywać spokój).
6. Zawsze szukaj porozumienia i nie odwracaj się od ludzi proponujących Ci dialog - rozmawiaj.
7. Nie żałuj swojego czasu dla innych.
8. Kiedy coś zrobiłeś źle lub wyrządziłeś komuś krzywdę, przyznaj się, przeproś i napraw.
9. Kiedy ktoś wyrządził Ci krzywdę, wybaczaj.
10. Nie ulegaj zniechęceniu, frustracji i poczuciu bezsensu.
11. Nie zniechęcaj się poczuciem winy z powodu własnych niepowodzeń i błędów.
12. Nie potępiaj ludzi.
13. Miej "zdrowe" poczucie humoru. Naucz się żartować z samego siebie.

> Dekalog dla rodziców i wychowawców
1. Nic upokarzaj dziecka, bo ono, tak jak ty, ma silne poczucie własnej godności.
2. Staraj się nie stosować takich metod, których sam w dzieciństwie nie akceptowałeś.
3. Pozwalaj dziecku dokonywać wyboru najczęściej jak możesz.
4. Jeśli zachowałeś się wobec dziecka niewłaściwie, - przeproś je i wytłumacz się. Nie bój się utraty autorytetu - dziecko i tak wie, kiedy popełniasz błędy.
5. Nigdy nie mów źle o dziecku, szczególnie w obecności innych osób.
6. Nie mów "zrobisz to, bo tak chcę" - Jeżeli musisz Czegoś zabronić, zawsze to uzasadnij.
7. Jeśli wydajesz polecenia dziecku, staraj się nie stać nad nim i mówić z góry swego autorytetu.
8. Nie musisz być za wszelką cenę konsekwentny, nie musisz być w zgodzie z innymi dorosłymi przeciw dziecku, jeżeli wiesz, że oni nie mieli racji.
9. Gdy nie wiesz, jak postąpić, pomyśl, jak ty poczułbyś się, będąc dzieckiem.
10. Staraj się być czasem adwokatem dziecka.

("Konwencja o prawach dziecka" przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne ONZ 20.11.1989r.)

> Rodzicu pamiętaj!
1. Kochaj, ale wymagaj.
2. Okazuj dziecku swoje uczucia.
3. Przekazuj dziecku pozytywne informacje o nim (pochodzące od ciebie i osób trzecich).
4. Dostrzegaj wszystkie osiągnięcia dziecka, nawet bardzo drobne.
5. Doceniaj nawet niedokończone dzieło dziecka.
6. Zanim skrytykujesz, pozwól dziecku wyjaśnić.
7. Zachowaj umiar w udzielaniu pomocy przy odrabianiu lekcji.
8. Przerzuć na dziecko odpowiedzialność za jego naukę.
9. Pozwól dziecku podejmować decyzje o dodatkowych zajęciach i innych sprawach.
10. Pozwól dziecku wybrać kierunek rozwoju i wspieraj je w tym.
11. Pozwól dziecku poczuć jego sukces.
12. Pokaż dziecku korzyści płynące ze spróbowania swoich sił w nowej dziedzinie - i nie naciskaj dłużej.
13. Okazuj dziecku swoją wiarę w jego sukces.
14. Stawiaj poprzeczki ma miarę własnych ambicji.
15. Zaufaj dziecku i okazuj mu to zaufanie.
16. Naucz się rozmawiać z dzieckiem.
17. Naucz się słuchać dziecka.
18. Nie monologuj.
19. Rozmawiaj z dzieckiem wtedy, gdy panujesz nad swoimi emocjami.
20. Nie obarczaj dziecka poczuciem winy.
21. Wyszukuj pozytywy w każdej sytuacji.
22. Okazuj zainteresowanie zamiast kontrolować.
23. Nie mów "nigdy", "wszystko" i "zawsze".

> Porady dla rodziców
"TYPOWA DWUNASTKA" - BARIERY KOMUNIKACYJNE

I. REAKCJE ZAWIERAJĄCE GOTOWĄ PROPOZYCJĘ ROZWIĄZANIA PROBLEMU

1. Nakazywanie, polecanie, komenderowanie - mówić dziecku, co powinno robić; dawać mu dyspozycje lub rozkazy:
"Przestań się użalać".
"Weź się w garść".
Dziecko myśli: moje uczucia i potrzeby są nieważne; muszę zrobić to, co chce: rodzic; nie można zaufać moim umiejętnościom.
Dziecko czuje: złość, oburzenie. lęk przed rodzicielską silą, wrogość, agresję, bunt.

2. Ostrzeganie, upominanie, groźba - mówić, jakie będą następstwa, kiedy coś zrobi, lub czegoś nie zrobi:
"Jeszcze jedna taka uwaga i nie obejrzysz bajki".
"Przestań płakać, albo naprawdę będziesz miał do tego powód".
Dziecko myśli: nikt mnie nie rozumie, jestem sam, jestem niedobry
Dziecko czuje: lęk, smutek, wrogość, chęć odwetu, bunt

3. Perswadowanie, moralizowanie, wygłaszanie kazań - mówić o tym, co musi lub powinno być zrobione:
"Musisz zawsze okazywać szacunek dorosłym".
"Nie powinieneś tak się zachowywać".
Dziecko myśli: oni zawsze wiedzą lepiej, jestem głupi, "o rany! ale zrzędzi"
Dziecko czuje: poczucie winy, bunt, poczucie małej wartości, znudzenie, niechęć

4. Doradzanie, sugerowanie, proponowanie rozwiązań - dostarczanie gotowych rozwiązań problemów lub sytuacji:
"Musisz lepiej zorganizować swój dzień. Wówczas uda ci się wszystko wykonać".
"Skoro Agnieszka nie chce się z tobą bawić, to baw się z Beatką".
Dziecko myśli: nie rozumie mnie; sama już nie wiem, co robić
Dziecko czuje: osamotnienie, bezradność, zawód, niewiarę we własne możliwości, niepewność

5. Pouczanie, robienie wykładu, dostarczanie logicznych argumentów:
"No cóż, takie jest życie. Sprawy nie zawsze układają się tak, jak chcemy. Musisz się nauczyć przyjmować życie takie, jakim jest. Na tym świecie nic nie jest doskonałe".
Dziecko myśli: ale truje, to ja mam rację i udowodnię mu to
Dziecko czuje: znużenie, niechęć, złość

II. REAKCJE ZAWIERAJĄCE OSĄD, OCENĘ LUB POTĘPIENIE

6. Osądzanie, krytykowanie, dezaprobata, potępienie:
"Jesteś po prostu leniwy".
"Lubisz wszystko odkładać na ostatnią chwilę".
Dziecko myśli: ty też nie jesteś taki święty; nieraz robisz tak samo, jak ja; następnym razem nic ci nie powiem
Dziecko czuje: poczucie niższej wartości, upokorzenie

7. Zawstydzanie, obrzucanie wyzwiskami, ośmieszanie, wyśmiewanie:
"Ty chyba zupełnie zgłupiałeś".
"W tym wieku brud za paznokciami - nie spodziewałam się tego po tobie".
Dziecko myśli: nic nie jestem wart, nikt mnie nie kocha, to ty jesteś głupi
Dziecko czuje: poczucie odrzucenia, rozczarowanie, bunt, złość

8. Analizowanie, interpretowanie, diagnozowanie:
"Starasz się wykręcić od sprzątania".
"Ty jesteś po prostu zazdrosna o Anię".
Dziecko myśli: niczego przed nią nie ukryję, przejrzała mnie //nie ma racji, to nieprawda, ja tak nie chciałem
Dziecko czuje: lęk, zagrożenie, poczucie obnażenia // bunt, złość

III. PRÓBY POPRAWIENIA NASTROJU DZIECKA PRZEZ ODSUNIĘCIE PROBLEMU LUB ZAPRZECZENIE, ŻE ON KIEDYKOLWIEK ISTNIAŁ

9. Chwalenie, aprobowanie, wydawanie ocen pozytywnych:
"Jesteś naprawdę zdolnym młodym człowiekiem, że jakoś dasz sobie z tym radę"
"Jak ty pięknie rysujesz".
Dziecko myśli: to nieprawda; dalej nie wiem, co mam zrobić
Dziecko czuje: niepewność, dezorientację, chęć zaprzeczenia

10. Uspokajanie, okazywanie współczucia, pocieszanie, podnoszenie na duchu:
"Nie martw się, nic takiego się nie stało".
"Nie jesteś jedynym, każdy to przeżywa".
Dziecko myśli: nikt mnie nie rozumie; gdybyś wiedziała, jak ja się boję, to byś tak nie mówiła
Dziecko czuje: zawód, niepewność, nieufność, osamotnienie

IV. NAJCZĘŚCIEJ STOSOWANA KATEGORIA, ZWYKLE PO TO, ŻEBY LEPIEJ POZNAĆ FAKTY I ZAPROPONOWAĆ WŁASNE WYJŚCIE, A NIE POMÓC W SAMODZIELNYM ROZWIĄZANIU PROBLEMU PRZEZ DZIECKO

11. Wypytywanie, indagowanie, krzyżowy ogień pytań:
"Gdzie idziesz? U kogo jest ta prywatka - czyja znam jego rodziców? Kim oni są? A czy cni będą w domu: O której wrócisz? Czy mam po ciebie przyjść, czy ktoś cię odprowadzi?"
Dziecko myśli: o co jej chodzi: nie ufa mi; znowu przesłuchanie: następnym razem w ogóle jej nic nie powiem
Dziecko czuje: zagrożenie, zniecierpliwienie, niechęć, bunt, zdenerwowanie

V. UCIEKANIE OD CUDZYCH PROBLEMÓW, ZBYWANIE

12. Odwracanie uwagi, sarkazm, zabawianie, dowcipkowanie:
"Nie myśl już o tym, porozmawiajmy o czymś przyjemnym".
"Wydaje mi się, że ktoś wstał dziś lewą nogą"
Dziecko myśli: w ogóle ich nie obchodzę, ignorują mnie; nie da się z nimi pogadać - lepiej pójdę z tym do Wojtka
Dziecko czuje: poczucie odrzucenia, zranienia; niezrozumienie, rozczarowanie