Nawigacja

Zapomniane hasło?
Dzień Edukacji Narodowej

Wycieczki do Krakowa

Klasa II A w "czasach okupacji"

Dnia 12.10.2016 r. uczniowie wzięli udział w grze dydaktycznej "W OKUPOWANYM KRAKOWIE". Po zdobyciu niezbędnej wiedzy i wypełnieniu kart pracy wszyscy z ochotą ruszyli na planszę. By zdobyć pieniądze na potrzebne na zakupy broni i żywności musieliśmy stawić czoło trudnym pytaniom i zadaniom. Na nas czyhały "łapanki", więzienie i liczne patrole. O wygranej jak zwykle zadecydował los.

Dwie klasy: IA i IB w "czasach starożytnych"

Dnia 19.10.2016 r. uczniowie klas pierwszych powtórzyły tułaczkę Odyseusza. Wszystko zaczęło się na trasie do Krakowa (korki, wiatr, deszcze i złe samopoczucie). Pierwsze ukojenie nastąpiło w TEATRZE, gdy na scenie pojawiły się przepiękne Syreny i Nimfy. Kolejnym etapem wyprawy szkolnej było Muzeum Archeologiczne. Zapraszamy do galerii zdjęć.

W naszej szkole sami naukowcy!

Dnia 30 września 2016 r. prawie cała społeczność szkolna wyjechała na NOC NAUKOWCÓW. Wzięliśmy udział w zajęciach z fizyki, chemii biologii na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz na Uniwersytecie Pedagogicznym czego dowodem są poniższe zdjęcia.

Z wyjazdu przywieźliśmy materialne pamiątki oraz moc wrażeń.

Wycieczka integracyjna do Zembrzyc i Wadowic

03 października zebraliśmy się wszyscy na dworcu busów aby wyruszyć na "Obóz integracyjny". Wszyscy pełni energii z bagażami wsiedliśmy do autokaru by następnie odjechać do Zembrzyc. Z Rabki wyruszyliśmy ok. godziny 9:00, w domu rekolekcyjnym byliśmy już około godziny 10:00. Na miejscu przydzielono nam wszystkim pokoje (4-9 osobowe). Po chwili wolnego czasu na rozpakowywanie się, udaliśmy się na konferencję którą prowadził ks. dr. Jerzy Gąsior. Tematem była św. Gaociana (Joanna) Beretti, o świętej obejrzeliśmy również film dokumentalny.
Po obiedzie, ze względu na pogodę, dalsze zajęcia integracyjne odbywały się w w budynku: m.in. śpiewaliśmy piosenki "ogniskowe" - było bardzo zabawnie. Po południu, wspólnie udaliśmy się również na spacer do miasta. Wieczorem o godzinie 18:00 odbyła się msza święta w kaplicy, którą odprawił nasz katecheta Ks. Andrzej. Msza była uświetniona przez nasze cudowne "muzyczne dziewczyny". Na koniec dnia zamiast kolacji był grill. "Cisza nocna" :-) trwała od 22:00 do 7:00 rano.
Następny dzień rozpoczął się od smacznego śniadania. Po nim wróciliśmy do pokoi się pakować, a następnie udaliśmy się na mszę by podziękować Panu Bogu za wspaniałą wycieczkę. Koło południa wyjechaliśmy do Wadowic.

Pogoda jednak nie sprzyjała, padał deszcz, ale nie ominął nas żaden punkt programu naszej wycieczki.
W Wadowicach zwiedziliśmy kościół, w którym był ochrzczony i przyjął swoją pierwszą Komunię Świętą Karol Wojtyła. Obiad zjedliśmy w restauracji a następnie poszliśmy do Domu Jana Pawła II. Tam pani przewodnik opowiedziała nam całą historię Papieża: jego życiorys, to co mu zawdzięczamy, za co do dziś go pamiętamy. Był również czas na zjedzenie "Papieskiej kremówki".
Z Wadowic wyjechaliśmy po południu i w Rabce byliśmy o godzinie 16:00. Wszyscy w cudownych nastrojach wróciliśmy do domu by nazajutrz udać się do szkoły.
Na wycieczce oprócz uczniów klas pierwszych 1a i 1b, byli nauczyciele: p. E. Wiewiórka , p. W. Pęksa (wychowawczyni
1b), p. W. Nawrot (wychowawczyni 1a), ks. Andrzej Iwaniuk i oczywiście dyrektor gimnazjum p. J. Sulak.

Relację przygotowały: Anna Sochań 1a oraz Paulina Antolak i Julia Kurańda 1b

XVI Ogólnopolskie Forum Młodzieży Szkół Katolickich

22 września 2016r. został zorganizowany wyjazd na XVI Ogólnopolskie Forum Młodzieży Szkół Katolickich dla klasy III gimnazjum. Wyjechaliśmy o 5:30, a na Jasną Górę dotarliśmy o 9:00. Spotkanie rozpoczęliśmy wspólnym śpiewem, po czym wysłuchaliśmy wystąpienia Ks. Wojciecha Węgrzyniaka. Mieliśmy także możliwość zadawania pytań.

Później mogliśmy się spotkać z prof. dr hab. Janem Dudą, ojcem Prezydenta RP. Po krótkiej przerwie na kanapkę, swoim świadectwem podzieliła się z nami Marzena Wójcicka, wolontariuszka ŚDM w Krakowie. Spotkanie w auli zakończyliśmy adoracją Najświętszego Sakramentu, którą poprowadził Ks. Bp Marek Mendyk. Następnie wspólnie przeszliśmy do Kaplicy Matki Bożej, gdzie nastąpiło odsłonięcie Cudownego Obrazu. Razem uczestniczyliśmy tam we Mszy Świętej, podczas której cała młodzież została ofiarowana Matce Bożej Jasnogórskiej. Na zakończenie zostaliśmy zaproszeni na pyszny obiad.

Do domu wróciliśmy naładowani pozytywną energią i na pewno długo będziemy wspominać te wspólnie spędzone chwile J.

Anna Klocek

Sukcesy naszych sportowców

Biegi Przełajowe o "Puchar Burmistrza Rabki-Zdroju"

Organizatorem: Urząd Miejski w Rabce-Zdrój, MOK w Rabce-­Zdroju, MKS Rabka­Zdrój Korzeniowski.pl
Termin i miejsce:
25.09.2012r.– Stadion Miejski w Rabce-Zdroju i tereny przyległe.

Nasza szkoła brała udział biegach przełajowych zarówno w kategorii dziewcząt jak i chłopców.

DRUŻYNOWO:

DZIEWCZĘTA bieg 100 m

Julia Kusiak I - miejsce

Powiatowa Gimnazjada w Kolarstwie Górskim

Olga Sołtys zajęła II - miejsce otrzymując awans do występów w wojewódzkich zawodach.

Wojewódzkie Zawody w Kolarstwie Górskim odbyły się w Myślenicach.

Olga Sołtys
  uplasowała się na wysokim III - miejscu.

Gimnazjada Miejska w piłce nożnej

Nasza drużyna zajęła II - miejsce na pięć zespołów otrzymując awans do dalszej rundy.

Mateusz Filas

Łukasz Drapsa

Romanowski Michał

Kacper Handzel

clap ZWYCIĘZCOM ORAZ WSZYSTKIM UCZESTNIKOM ZAWODÓW SERDECZNIE GRATULUJEMY ! thumbs up

Zebranie z Rodzicam

Zebranie z Rodzicami inaugurujące nowy rok szkolny 2016/2017

odbyło się 8 września 2016 r. (czwartek).

Harmonogram:

Godz. 17:00 ogólne zebranie w kaplicy szkolnej.
Po zakończeniu zabrania
miało miejsce spotkanie z wychowawcami poszczególnych klas w swoich salach.

hmm!  Serdecznie DZIĘKUJEMY ZA PRZYBYCIE  clap

Rozpoczęcie roku szkolnego 2016/2017

Uroczysta msza święta rozpoczynająca rok szkolny 2016/2017
odbyła się 01.09.2016 r. (czwartek) w kościele Świętej Teresy w Rabce-Zdroju,
ul. Parkowa 9, o godzinie 1000. Po mszy świętej wszyscy uczniowie udali się do szkoły pod opieką nauczycieli.  Uczniowie klas 1-szych zostali mile przyjęci tak przez nauczycieli jak i przez nowych starszych kolegów. Od dyrektora szkoły w prezencie dostali po lizaku. Wszystkim przekazane zostały najważniejsze informacje  dotyczące rozpoczynającego się nowego roku szkolnego.

ŻYCZYMY UDANEGO ROKU SZKOLNEGO 2016/2017

Szczególne życzenia dla tych uczniów którzy po raz pierwszy przekroczyli próg naszej szkoły.